cIntA itU!!


.



Cinta itu...

Terkadang sangat sulit untuk diterjemah,
Semua boleh mengaku cinta,
Aku sendiri boleh mengaku cinta,
Sepasang kekasih boleh mengaku cinta,

Namun...
Cinta perlu dibuktikan,
Sepasang kekasih dengan pelbagai macam ragam,
Semuanya kerana mahu membuktikan kecintaan mereka,
Percayakah mereka jika sekadar mainan di bibir?

Cinta Allah dan Cinta Rasul...
Aku mengaku, "Aku cinta Allah, aku cinta Rasul",
Tapi adakah cukup sekadar pengakuan di mulut?
Sedang, ungkapan cinta itu bukan sekadar manisnya kata-kata di mulut...

Hayati kata-kata Allah SWT...
"Katakanlah,’Jika kalian (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku (Muhammad),
niscaya Allah akan mengasihi dan mengampuni dosa-dosa kalian" [1]
Pembuktian Cinta Allah ada dengan mengikuti Nabi SAW,
Sangat dusta bagi mereka yang mengaku Cinta Allah,
Tetapi menolak Nabi SAW..

Sedang, antara cara pembuktian cinta Rasul, [2]
Taat kepada perintahnya
"Kami dengar, dan kami patuh"

Wahai diri,
Benarkah pengakuanmu selama ini?
Atau hanya sekadar omongan kosong...

Your Reply